اولین واکنش رسانه‌ای پیام نیازمند به قرارداد ۱۶۰ میلیاردی با سپاهان

پیام نیازمند درباره حواشی اخیر قراردادش صحبت کرد.

اولین واکنش رسانه‌ای پیام نیازمند به قرارداد ۱۶۰ میلیاردی با سپاهان

به گزارش مملکت آنلاین، هفته گذشته افشای مبلغ قرارداد پیام نیازمند از سوی رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. جاودانی در ویدئوکست فوتبال ۳۶۰ از قرارداد ۱۵۰ میلیاردی نیازمند برای سال آینده پرده برداشت این موضوع جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخت.

پیام نیازمند، دروازه‌بان تیم سپاهان در این خصوص با عادل فردوسی‌پور گفت‌وگو کرده است که صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانیم.

*پیام سلام وقتت بخیر.

خدمت شما و تمام مخاطبان فوتبال ۳۶۰ سلام عرض می‌کنم. خب در چند روز گذشته یک‌سری مسائل به وجود آمد که صحبت‌های آقای جاودانی خیلی برای من جای تعجب داشت. متاسفانه ایشان را که نتوانستیم پیدا کنیم و جواب تلفن ندادند و منتظر بودیم به همان صراحتی که عنوان کردند، شفاف‌سازی کنند که چه اتفاقی افتاد که این بحث را مطرح کردند. من خیلی تعجب کردم که چطور ایشان عضو کمیته انضباطی است و قرارداد من را ندیده؟ نمی‌دانم هدف از این قضیه چه بوده و امیدوارم خود ایشان هرچه زودتر قشیه را روشن کنند.

*آن روز صحبت درباره شخص تو نبود و بحث این بود که سپاهان برای خرید بازیکنان برجسته و رد کردن سقف بودجه، یک‌سری راه‌ها برای دور زدن قراردادها پیدا کرده است. یک راه این است که بازیکن برای سال اول قرارداد پایین‌تر ببندد که امسال را با سقف ۳۲۵ میلیارد بگذرانند و تا سال بعد هم یک اتفاقی می‌افتد. در مورد تو خب گفتی قراردادت اصلا به این عدد هم نزدیک نیست. ابهامی که وجود دارد رقم حدود یک میلیون دلاری رضایتنامه‌ات است که سپاهان به تیم پرتغالی پرداخت کرد و در این مبلغ لحاظ شده است. اگر آن را حساب کنیم ۵۰ میلیارد است و احتمالا رقم سال اول و دوم تو از ۱۰۰ رد می‌شود.

من مشکلم همین است، وقتی دروغ بزرگی گفته می‌شود، پیامدها و عواقب بعدی که برای شخص من و خانواده‌اش به وجود می‌آید، به این زودی پاک نمی‌شود. ۸ ماه پیش یک نفر درباره رضایتنامه یک میلیون دلاری من گفت و من خودم سکوت کردم و با اینکه سپاهان از فیش واریزی ۲۵۰ هزار دلاری به باشگاه پورتیموننسه مدرک رو کرد ولی باز شما فکر می‌کنید رضایتنامه من یک میلیون دلار بوده که ۵۰ میلیارد می‌شود و خیلی با مبلغ پرداختی فرق دارد. آقای جاودانی گفته قرارداد سال اول من ۱۰ میلیارد و سال دوم ۱۵۰ میلیارد است که او باید ۱۵۰ را ۱۲.۵ میلیارد کند.

*البته بعد اصلاح کرد و گفت رقم دقیقش را نمی‌دانم و منظورش با در نظر گرفتن رقم رضایتنامه بود.

نمی‌دانم او چطور جمع و تفریق زده ولی حتی با مبلغ رضایتنامه هم اصلا رقم او چیز عجیبی است. قرارداد من با همه این‌ها و رضایتنامه و ... به ۱۰۰ میلیارد نمی‌رسد.

*فرض کنیم سال اول تو ۲۰ و سال دوم ۶۰ بوده که مجموعا به ۸۰ می‌رسد. بندی هم در قرارداد شما و خیلی‌ها هست که اگر یک درصدی از بازی‌ها را حضور داشته باشید مثلا ۲۰ درصد به قرارداد اضافه شود. یعنی قرارداد سال اول تو ۲۴ میلیارد و سال دوم ۷۲ میلیارد که مجموعا حدود ۹۰ میلیارد است.

این مبلغ که گفتید هم درست نیست. این ۲۰ درصد هم امیدوارم خدا به همه سلامتی دهد که بازی کنند ولی وقتی اتفاق نیفتاده که نمی‌توانید بگویید و به قرارداد اضافه کنید. آپشنی که می‌کویید انجام نشده است.

*خب من می‌گویم پیام نیازمند گلر است و اگر اتفاق عجیبی نیفتد قطعا این دقایق را بازی می‌کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد. اینکه می‌گویید در قرارداد همه وجود دارد.

*بحث سر پیچاندن و دور زدن قانون توسط باشگاه سپاهان است.

ما را برای قرارداد سال بعد محروم کردند. یعنی قرارداد انسال درست است ولی گفتند سال بعد نمی‌توانند با این قرارداد بازی کنند و باید کم شود ولی ما قبل از تصویب قانون امضا کردیم. قسم می‌خورم اگر قرار باشد سپاهان مبلغی که آقای جاودانی گفته را بدهد، خودم قبول نمی‌کنم. هیچ بازیکنی در لیگ ایران انقدر ارزش ندارد با این مبلغ می‌توان ۲-۳ بازیکن تاپ اروپایی گرفت. چطور برای مردم باورپذیر است؟

*خب من می‌گویم سال اول و دوم چرا باید انقدر فرق کند؟ قبول داری کمی غیرمتعارف است؟ تو در یک سال قرار نیست از پیام نیازمند به مانوئل نویر تبدیل شوی! نرخ رشد و تورم هم مشخص است. اصلا منطقی نیست یک نفر سال اول ۱۰ بگیرد و سال آخر ۵۰!

بله با حرف شما موافقم ولی ما قرارداد ۲ ساله بستیم و روی آن حساب کردیم. حالا اینکه با توجه به قوانین مبلغ تغییر کند به قوانین است.

*مثلا اگر با مبلغ حقیقی‌تر بگوییم، مثلا سال اول اگر ۲۰ میلیارد باشد، نهایتا با ۲۰ درصد رشد به ۲۵ می‌رسد نه اینکه مثلا ۲۰ و ۵۰ باشد. تو هم تقصیری تداری و به باشگاه سپاهان گفتی مثلا سالی ۳۵ می‌خواهم، باشگاه گفته الان نمی‌توانیم ۳۵ بدهیم، امسال ۲۰ و سال بعد ۵۰ می‌دهیم که در پایان ۲ سال تو ۷۰ میلیاردت را بگیری و قانون را هم دور بزنیم. سال بعد هم خدا بزرگ است!

خب آقا عادل من از شما می‌پرسم. قانون ایراد ندارد؟

*۱۰۰ درصد.

باور می‌کنید بازیکنی که از تیم ما پیشنهاد ۲۰ میلیاردی داشته، در باشگاه دیگر قرارداد ۱۵۰ میلیونی ببندد؟ من فکر کنم مشکل از سپاهان نیست و همه به نوعی این قانون را دور می‌زنند!

*تو خیلی ریز به سعید مهری هم اشاره کردی و کاملا درست می‌گویی. یک نکته‌ای که شنیدم قرارداد شما سپاهانی‌ها دارد، این است که یک بندی است که اگر نرخ ارز تغییر کند، مابه‌التفاوت آن را باید بدهند.

بله در قرارداد ۲ بازیکن این بود. چون وقتی من از پرتغال آمدم، قراردادی که امضا کردم تا وقتی پولم را بگیرم ارزش آن نصف شد. چون ارزش ریال ثابت نیست این را گذاشتیم که البته ایراد گرفتند و حذف شد.

*خب شما در سوئیس که زندگی نمی‌کنید و دلار ممکن است تا آخر همین مصاحبه از ۵۰ به ۵۵ برسد!

بند کلا حذف شد!

*تو الان باید تخفیف بدهی؟

بله چاره دیگری نیست. با این قوانینی که گذاشتند باید تخفیف دهیم و افزایش سال دوم ۲۵ درصد شود. چاره‌ای ندارم مگر اینکه در یک لیگ دیگر بازی کنیم!

*مابه‌التفاوت را یک‌جوری از باشگاه می‌گیرند!

نه شما می‌توانید از هر کسی بپرسید در سپاهان از این خبرها نیست.

*کلا گلرها یک طور خاصی هستند ولی پیام نیازمند قشنگ معلوم است آدم حسابی است. خودش و پدر مرحومش از فوتبالی‌ها و ۹۰ بین‌های درجه یک بودند. قسمت نشد در ۹۰ باهم صحبت کنیم و در ۳۶۰ ناگهان رضا جاودانی اسمت را آورد و قسمت شد گپ بزنیم.

خیلی ممنون. باعث افتخار است و پدر مرحوم من علاقه شدیدی به شما داشت و مثل خودم پیگیر برنامه ۹۰ بود. برای من هم باعث افتخار بود با شما صحبت کردم.

انتهای پیام/

ارسال نظر