افشای دوپینگ مخفیانه اعضای تیم ملی شنای چین در بازیهای المپیک ۲۰۲۰

افشای دوپینگ مخفیانه اعضای تیم ملی شنای چین در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ باعث شده است تا این کشور در آستانه از دست دادن مدال های کسب شده در این رشته بازیهای المپیک توکیو قرار گیرد.

افشای دوپینگ مخفیانه اعضای تیم ملی شنای چین در بازیهای المپیک ۲۰۲۰

به گزارش مملکت آنلاین، تیم تحقیقاتی ARD  و نیویورک تایمز ادعا کردند ۲۳ شناگر چینی علیرغم مثبت بودن تست دوپینگشان، مجوز شرکت در بازیهای المپیک توکیو را دریافت کردند چون نهادهای حاکم با مقامات چینی توافق‌های پشت پرده‌ای داشتند تا این ورزشکاران در المپیک حضور داشته باشند.

روزنامه دیلی تلگراف سیدنی روز شنبه خبر داد که آزمایش شناگران چینی به دلیل وجود ماده تری متازیدین، داروی قلب چند ماه قبل از شروع بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰  مثبت شد. این آزمایش به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاده بود. 

مقامات ضد دوپینگ چین پس از اینکه نتایج آزمایش‌ها مثبت شده هیچ جریمه‌ای لحاظ نکردند تا این ورزشکاران در بازیهای المپیک حضور داشته باشند.

ترکیب تیم شنای ۳۰ نفره چین در توکیو شش مدال از جمله سه مدال طلا کسب کرد.

بر اساس گزارش ARD و نیویورک تایمز، آزمایش ۲۳ شناگر چین قبل از توکیو مثبت بوده است. یک تیم تحقیقاتی از ARD، و نیویورک تایمز پرونده ادعایی دوپینگ گسترده را فاش کردند و حالا باید دید مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی شنا، چه تصمیمی خواهند گرفت. 

به گزارش نیویورک تایمز، حتی FBI نیز شروع به بررسی دقیق این موضوع کرده است.

این اتفاق می تواند منجر به از دست دادن مدال‌های چین در رشته شنا در بازیهای المپیک توکیو شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر