تغییر عجیب در تیم ملی آلمان بعد از ۷۰ سال / برند آمریکایی جایگزین برند آلمانی شد

شرکت نایک بعد از جام جهانی، تولیدکننده لباس تیم‌های ملی آلمان خواهد بود.

تغییر عجیب در تیم ملی آلمان بعد از ۷۰ سال / برند آمریکایی جایگزین برند آلمانی شد

به گزارش مملکت آنلاین، فوتبال ۳۶۰ نوشت: تیم ملی فوتبال آلمان به زودی به همکاری دیرینه خود با شرکت آدیداس، غول بومی تولید وسایل و پوشاک ورزشی پایان می‌دهد و از سال ۲۰۲۷ به بعد پیراهن تولید شرکت نایک را بر تن ستارگان این کشور خواهیم دید. 

آدیداس آخرین بار در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۸ ساله با فدراسیون فوتبال آلمان به امضا رسانده بود و به این ترتیب جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال مردان به میزبانی آمریکای شمالی آخرین تورنمنتی خواهد بود که لباس تولید آدیداس، مشهورترین شرکت پوشاک ورزشی آلمان را بر تن بازیکنان تیم ملی این کشور خواهیم دید. آغاز دوران همکاری آدیداس و فوتبال آلمان به بیش از ۷ دهه گذشته برمی‌گردد و مانشافت در این مدت فاتح ۴ جام جهانی، ۲ جام ملت‌های اروپا، ۲ جام جهانی زنان و ۸ دوره از رقابت‌های جام ملت‌های زنان اروپا شده است. تاریخ پرافتخار فوتبال آلمان به لباس‌های تولید آدیداس گره خورده و این شرکت به ویژه در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی پیراهن‌های شاخص فراوانی را به میراث فوتبال آلمان گره زد. 

قرارداد جدید فدراسیون فوتبال آلمان با نایک تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. اشتفان گرونوالد، خزانه‌دار DFB گفته: «می‌توانیم به دلیل همکاری با شرکت نایک، چشم‌اندازی باثبات از نظر اقتصادی پیش رو داشته باشیم و از این نظر خوشحالیم.» هولگر بلاسک، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال آلمان در مورد آلمانی نبودن تولیدکننده جدید لباس تیم‌های ملی این کشور گفته: «امضای قراداد با نایک، شرکت عرضه‌کننده لباس‌های آینده ما، حاصل یک فرایند شفاف و غیر تبعیض‌آمیز است. نایک با اختلاف بهترین پیشنهاد اقتصادی را ارائه داد و علاوه بر آن رویکرد آنها در زمینه حمایت از ورزش در رده‌های پایه و سطح غیرحرفه‌ای در کنار توسعه پایدار فوتبال زنان آلمان ما را تحت تأثیر قرار داد.» 

آدیداس سازنده یکی از شاخص‌ترین لباس‌های تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌رود؛ پیراهن تیم ملی آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۹۰ که با قهرمانی مانشافت در روز غلبه بر آرژانتین در استادیوم الیمپیکو به پایان رسید. لباس آلمانی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۴  هم به عنوان یک کار موفق در کارنامه این شرکت باقی ماند. لباس تیم ملی آلمان در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا  هم تولید آدیداس است.

قرارداد با نایک به این معناست که نخستین حضور این شرکت آمریکایی در آلمان روی لباس تیم ملی زنان در جام جهانی ۲۰۲۷ خواهد بود. ملی‌پوشان آلمانی‌ در ۲ جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ مردان، ۲ جام ملت‌های اروپا در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲، جام جهانی زنان ۲۰۳۱ و ۲ یوروی زنان در سال‌های ۲۰۲۹ و ۲۰۳۳ هم لباس تولید نایک را می‌پوشند. برند نویندورف، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان گفته: «اما یک نکته واضح دیگر هم هست؛ ما تا دسامبر ۲۰۲۴ هرچه در توان داریم برای به دست آوردن موفقیت مشترک با همکار دیرپا و طرف قرارداد فعلی خود، آدیداس، انجام خواهیم داد. شرکتی که فوتبال آلمان بیش از ۷ دهه وامدار آن است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر