همه رسانه‌های دولتی لهستان منحل می‌شود

بارتلومیج سینکیویچ وزیر فرهنگ لهستان اعلام کرد که با توجه به تصمیم آندری دودا رئیس جمهور لهستان مبنی بر وتوی بودجه دولت جدید برای رسانه‌های عمومی، تصمیم گرفتیم تمام رسانه‌های دولتی شامل تلویزیون، رادیو و خبرگزاری دولتی را منحل کنیم.

همه رسانه‌های دولتی لهستان منحل می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از دویچه وله، وزیر فرهنگ لهستان با بیان اینکه این رسانه‌های دولتی به دلیل اختلافات سیاسی مداوم از بودجه محروم هستند، تاکید کرد: انحلال تلویزیون، رادیو و خبرگزاری دولتی در حقیقت تضمین‌کننده ادامه فعالیت آنها پس از انجام بازسازی‌های لازم خواهد بود و مانع اخراج کارکنان شاغل در آنها خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روند طولانی انحلال می‌تواند در صورت نیاز لغو شود.

به نوشته دویچه وله، پس از اینکه دولت جدید حامی اتحادیه اروپا به نخست‌وزیری دونالد تاسک در اوایل ماه جاری قدرت را در لهستان به دست گرفت، بازنگری رسانه‌های دولتی را آغاز کرد چرا که بسیاری از منتقدان دولت قبلی این کشور که توسط حزب ملی‌گرای قانون و عدالت (PiS) رهبری می‌شد، ادعا می‌کنند که رسانه‌های دولتی لهستان در طول هشت سال حکومت دولت قبلی، به ابزاری در دست سران حزب ملی‌گرای قانون و عدالت تبدیل شده بود.

تصمیم برای انحلال رسانه‌های دولتی پس از آن صورت می‌گیرد که آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان که متحد حزب قانون و عدالت است، پیشنهاد مالی دولت جدید برای سرمایه‌گذاری بر روی رسانه‌های دولتی را وتو کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر