پیدا شدن دو جسد در اطراف پل سقوط کرده در بالتیمور آمریکا

پلیس ایالت مریلند آمریکا در پی سقوط پل فرانسیس اسکات در شهر بالتیمور اعلام کرد که جسد دو نفر از جان باختگان از رودخانه بیرون کشیده است.

پیدا شدن دو جسد در اطراف پل سقوط کرده در بالتیمور آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین، پلیس ایالت مریلند روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که مقامات اجساد دو کارگر گمشده را که هنگام ریزش پل فرانسیس اسکات کی بودند، پیدا کردند و از رودخانه پاتاپسکو بیرون کشیده شد.

هشت کارگر در حال تعمیر چاله های روی پل «فرانسیس اسکات کی» در شهر بندری بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا بودند که کشتی باری دالی دچار نقص فنی شده و بامداد سه شنبه به وقت محلی با این پل برخورد کرد و باعث تخریب آن شد و فقط دو نفر نجات یافتند.

در پی این حادثه امروز مقامات آمریکایی اعلام کردند ۶ کارگری که هنگام این حادثه مشغول کار بودند، همچنان مفقود هستند و به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.

همزمان در کاخ سفید، نشستی خبری با حضور وزیر حمل و نقل آمریکا برگزار شد که «پیت بوتیجیج» وزیر حمل و نقل دولت بایدن گفت که هنوز از وضعیت کامل بخش‌هایی از پل فرانسیس اسکات کی که فروریخته است اطلاع کامل نیست و تأکید کرد که روند بازسازی این پل پیچیده و بالقوه پرهزینه خواهد بود و آسان و سریع نخواهد بود.

او به خبرنگاران در کاخ سفید طی یک جلسه توجیهی گفت: "ما متعهد به ارائه هر منبع دولتی مورد نیاز برای کمک به مریلند برای بازگشت به حالت عادی هستیم و ما در هر مرحله از راه برای بازسازی این پل با آنها همکاری خواهیم کرد. این کار ساده ای نیست. بازسازی سریع، آسان یا ارزان نخواهد بود، اما ما آن را انجام خواهیم داد.»

گارد ساحلی آمریکا اعلام‌ کرد که تیم‌ها در حال کار بر روی طرحی برای آوار برداری پل از کشتی هستند.

 پل دو و نیم کیلومتری «فرانسیس اسکات کی» به ورودی بندر بالتیمور در ایالت مریلند وصل می‌شد، که مهم‌ترین بندر آمریکا برای صادرات خودرو و نهمین بندر مهم این کشور از نظر جابجایی بار وارداتی از خارج است. حجم مبادلات سال گذشته بندر بالتیمور بیش از ۴۷ میلیون تن بار خارجی اعلام شده است. از این رو، نسبت به آثار ویرانی این پل برای زنجیره تامین کالاها در جهان نگرانی‌هایی مطرح است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی درباره این حادثه دلخراش در سخنانی در کاخ سفید گفت: هیچ نشانه ای وجود ندارد که فروریختن پل فرانسیس اسکات در بالتیمور نتیجه یک اقدام عمدی بوده باشد.

رئیس جمهور وعده پاسخ بزرگ از سوی دولت مرکزی را داد و گفت که با "وس مور" فرماندار مریلند و دو سناتور مریلند گفتگو کرده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: قصد من این است که دولت فدرال تمام هزینه بازسازی این پل را بپردازد. من انتظار دارم که کنگره از تلاش من حمایت کند.

پلیس اف ‌بی‌آی نیز اعلام کرد که ارتباط قابل استنادی نیافته است که این واقعه را «تروریستی» اعلام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر