عراق بیش از عربستان به آمریکا نفت صادر می‌کند

عراق طی هفته گذشته و با پشت سر گذاشتن عربستان، به طور میانگین ۳۰۸ هزار بشکه نفت خام به امریکا صادر کرد.

عراق بیش از عربستان به آمریکا نفت صادر می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته با پشت سر گذاشتن عربستان به ۳۰۸ هزار بشکه در روز رسید.

در گزارش این هفته اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: میانگین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از ۸ کشور به ۴ میلیون و ۸۳۲ هزار بشکه در روز رسید.

این گزارش افزود: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین ۳۰۸ هزار بشکه در روز نفت خام از عراق وارد کرد و این در حالی است که واردات نفت خام امریکا از عربستان در مدت مشابه ۲۲۹ هزار بشکه در روز بوده است.

بیشترین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از کانادا به میانگین ۳.۴۵۸ میلیون بشکه در روز، کلمبیا به طور میانگین ۲۴۶ هزار بشکه در روز و عربستان ۲۲۹ هزار بشکه در روز بوده است.

میزان واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از مکزیک نیز به طور میانگین ۲۰۸ هزار بشکه در روز، برزیل ۱۸۹ هزار بشکه در روز، نیجریه ۱۷۳ هزار بشکه در روز و لیبی ۲۱ هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا در هفته گذشته هیچ مقدار نفت از اکوادور و روسیه وارد نکرد.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه ۱۹.۴ میلیون بشکه که ۱۹.۷ درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر