حزب حاکم مالدیو پیشتاز انتخابات پارلمانی

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی مالدیو نشان می دهد که حزب کنگره ملی خلق (PNC) به رهبری «محمد مویزو» رئیس جمهور مالدیو در این انتخابات پیشتاز است.

حزب حاکم مالدیو پیشتاز انتخابات پارلمانی

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از تارنمای خبری مینت، ‌«ادیشن» رسانه محلی مالدیو گزارش داد که حزب حاکم PNC پنجاه کرسی از ۹۰ کرسی «مجلس مردمی بیستم» یعنی اکثریت این پارلمان را از آن خود کرده است. بر اساس این گزارش، اکثریت پارلمان با کسب بیش از نیمی از کرسی‌ها یعنی ۴۷ کرسی به دست می‌آید و می‌توان با کسب سه چهارم این کرسی‌ها یعنی ۷۰ کرسی، به اکثریت فوق العاده در پارلمان دست پیدا کرد.

«ادیشن» گزارش داد: ائتلاف حاکم PPM/PNC همچنین اکثریت کرسی‌های شهر ماله، پایتخت مالدیو، را در انتخابات پارلمانی امروز از آن خود کرد.

در عین حال، sun.mv گزارش داد که حزب کنگره ملی خلق (PNC) به رهبری محمد مویزو رئیس جمهور مالدیو ۵۹ کرسی، و پس از آن حزب دموکراتیک مالدیو (MDP) ۱۰ کرسی و نامزدهای مستقل ۹ کرسی به دست آورده اند.

اتحاد توسعه مالدیو (MDA) ۲ کرسی و حزب جمهوری (JP) یک کرسی در این انتخابات به دست آورده اند. دموکرات‌ها، حزب ملی مالدیو(MNP) و حزب عدالت(AP) هنوز هیچ کرسی‌ در پارلمان این کشور را از آن خود نکرده اند.

انتخابات مجلس مردمی بیستم مالدیو امروز (یکشنبه) از ساعت ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شد.

بر اساس اطلاعات کمیسیون انتخاباتی مالدیو (EC)، بیش از ۲۰۷ هزار نفر تا ساعت ۱۷ به وقت محلی رای دادند و میزان مشارکت مردم این کشور ۷۲.۹۶ درصد بوده است. PTI گزارش داد که در مجموع حدود ۲۸۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بوده اند.

بنا بر گزارش‌ها، در مجموع ۶۰۲ صندوق رای در مالدیو و سه کشور دیگر شامل هند، سریلانکا و مالزی برای این انتخابات پارلمانی مستقر بوده اند.

همچنین انتظار می‌رود نتایج رسمی این انتخابات فردا (دوشنبه ۲۲ آوریل و سوم اردیبهشت) اعلام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر