عربستان از ساخت شهر آسمان‌خراش ۱۷۰ کیلومتری عقب‌نشینی کرد

عربستان از پروژه لاین عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد فاز اولیه شهر لاین تا سال ۲۰۳۰ کامل خواهد شد و فقط ۲٫۴ کیلومتر طول خواهد داشت!

عربستان از ساخت شهر آسمان‌خراش ۱۷۰ کیلومتری عقب‌نشینی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، با توجه به طول حیرت‌انگیز ۱۷۰ کیلومتری لاین، شهر آسمان‌خراش آینده‌ی عربستان، شاید بهتر بود که از ابتدا نوعی امکان‌سنجی برای این پروژه انجام می‌شد. اکنون گزارشی جدید حاکی از آن است که فاز اولیه‌ی پروژه‌ی لاین خیلی ساده‌تر از چیزی خواهد بود که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود.

به‌گزارش بلومبرگ و به نقل از منبع ناشناس آشنا با پروژه، مقام‌ها از مبالغ هنگفت هدررفته برای پروژه و عدم سرمایه‌گذاری خارجی روی آن آشفته شده‌اند، زیرا حتی ثروت عظیم عربستان نمی‌تواند به‌تنهایی کفاف هزینه‌های چنین پروژه‌ای را بدهد.

آن‌طور که قبلا گفته شده بود،‌ لاین به شکل ساختمان آینه‌ای عظیمی ساخته خواهد شد که ۲۰۰ متر عرض و ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و با ارتفاع ۵۰۰ متر، تقریبا به بلندی مرتفع‌ترین آسمان‌خراش ایالات متحده است. بااین‌حال طول اولیه‌ی آن اکنون قرار است فقط ۲٫۴ کیلومتر باشد و تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود.

آن‌طور که قبلا گفته شده بود،‌ لاین به شکل ساختمان آینه‌ای عظیمی ساخته خواهد شد که ۲۰۰ متر عرض و ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و با ارتفاع ۵۰۰ متر، تقریبا به بلندی مرتفع‌ترین آسمان‌خراش ایالات متحده است. بااین‌حال طول اولیه‌ی آن اکنون قرار است فقط ۲٫۴ کیلومتر باشد و تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. البته، از ابتدا نیز قرار بود شهر به شکل مرحله‌ای ساخته شود، بنابراین طول نسبتا کم فاز اول به‌خودی خود شکست قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود.

درحالی‌که قرار بود تا سال ۲۰۳۰ لاین میزبان ۱٫۳ میلیون نفر باشد، طبق گزارش‌ها این رقم اکنون به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر تنزل پیدا کرده است. ایده‌ این است که پس از آن لاین نیز مانند هر شهر عادی به رشد خود ادامه می‌دهد و مناطق مسکونی، کسب و کارها و جاذبه‌های توریستی جدید در صورت نیاز به آن‌ها اضافه می‌شود. همه اینها تحت نظارت سیستم‌های هوش مصنوعی و پایش نیازمندی‌های انرژی انجام خواهد شد.

با فرض اینکه شکست دیگری در کار نباشد، همان‌طور که در ویدئو ساخت‌وساز اخیر دیده می‌شود، لاین همچنان پروژه‌ای بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود. بااین‌حال، بازبینی گزارش‌شده در طرح پروژه، برای چشم‌انداز آرمان‌گرایانه‌ی شاهزاده محمد بن سلمان از شهر آینه‌ای ۹ میلیون نفری در بیابان، خبر خوبی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر