قوانین کانادا برای مهاجرت سخت‌تر شد

کانادا روز پنج‌شنبه ۲۱ مارس اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ پس از سال‌ها پذیرش بالای مهاجران، قصد دارد تعداد کارگران موقت خارجی را کاهش دهد.

قوانین کانادا برای مهاجرت سخت‌تر شد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از یورونیوز، اوتاوا اعلام کرد که می‌خواهد تعداد ساکنان موقت این کشور را ظرف سه سال از ۶.۲ درصد جمعیت کل کنونی یعنی معادل ۲.۵ میلیون نفر، به پنج درصد جمعیت کل کشور برساند.

این هدف پس از مشورت با مقامات استانی کانادا قطعیت خواهد یافت. برخی از استان‌های این کشور در بحبوحه بحران مسکن و افزایش تقاضای خدمات، پذیرش مهاجران را کاهش دادند.

محدودیت‌های جدید مجوز کارگران موقت خارجی از روز اول مه آغاز می‌شود.

دولت کانادا پیش‌تر نیز محدودیت‌هایی را از جمله کاهش پذیرش دانشجویان بین‌المللی و التزام دریافت ویزا برای برخی از شهروندان مکزیک وضع کرده بود.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «کانادا در سال‌های اخیر شاهد افزایش شدید تعداد مقیم‌های موقت بوده است. دانشجویان بین‌المللی، کارگران موقتی که موقعیت‌های شغلی موجود را پر می‌کنند و پناهجویانی که از جنگ و بلایای طبیعی فرار کرده‌اند، از جمله این ساکنان موقت‌ هستند.»

به هرحال به وضوح می‌توان دید که به دلیل مهاجرت گسترده، روند افزایشی تعداد مهاجران از روند اشتغال زایی پیشی گرفته و همین امر باعث فشرده‌تر شدن بازار کار شده است.

بنابر داده‌های دولت کانادا، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ تعداد موقعیت‌های شغلی موجود با ۳.۶ درصد کاهش به ۶۷۸ هزار و پانصد موقعیت رسیده است. این سومین کاهش متوالی از زمان رکورد ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ موقعیت شغلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است.

میلر افزود: «برای این که سیستم کارآمدتر شود، به تغییراتی نیاز است.»

رندی بواسنو، وزیر کار کانادا از کارفرمایان درخواست کرد که پیش از استخدام کارگران موقت خارجی، به خدمت گرفتن پناهندگان را در نظر داشته باشند.

به گفته او، مشاغلی که درحال حاضر برای تامین تا ۳۰ درصد از نیروی کارشان مجاز به استخدام کارگران خارجی هستند، به استثنای بخش مراقبت‌های بهداشتی و ساخت و ساز، این میزان به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

در همین حال آقای میلر به اداره مهاجرت کانادا دستور داده است تا با بازنگری برنامه‌های موجود به کارگیری کارگران موقت را با نیازهای کنونی منطبق ساخته و از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر