یک مقام نظامی آمریکا: چین برای حمله به تایوان آماده می‌شود

یک مقام نظامی آمریکا گفت:: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است.

یک مقام نظامی آمریکا: چین برای حمله به تایوان آماده می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، جان آکیلینو، دریاسالار نیروی دریایی ایالات متحده در اظهاراتی گفت که سرعت افزایش توان نظامی چین به حدی است که پس از جنگ دوم جهانی سابقه نداشته است، به این معنی که چین در مسیر رسیدن به هدف خود برای تهاجم به تایوان تا سال ۲۰۲۷ میلادی است.

آکیلینو در متن شهادت‌نامه خود خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «همه نشانه‌ها حاکی از این است که ارتش آزادی‌بخش خلق چین در حال عینیت بخشیدن به دستور رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ برای آماده شدن برای حمله به تایوان تا سال ۲۰۲۷ میلادی است.»

این دریاسالار آمریکایی که ماه‌های آخر خدمت خود به عنوان فرمانده ستاد نظامی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوسیه را سپری می‌کند افزود: «علاوه بر این، اقدامات ارتش آزادی‌بخش خلق چین نشان دهنده توانایی آن‌ها برای برآورده سازی جدول زمانی ترجیحی شی جین‌پینگ برای یکپارچه کردن سرزمینی تایوان با سرزمین اصلی چین به محض صدور دستور وی است.»

واکنش واشنگتن چه باید باشد؟

هم دریاسالار آکیلینو و هم الی راتنر، معاون وزیر دفاع آمریکا در حوزه فرماندهی هند و اقیانوس آرام، هر دو ابراز داشتند که تهدید درگیری مستقیم بین ایالات متحده و چین «نه فوری است و نه اجتناب‌ناپذیراست»، اما پنتاگون باید برای کاهش خطر جنگ گام‌های لاز م را خیلی سریع بردارد.

جدول زمانی پیش‌بینی‌شده توسط دریاسالار آکیلینو با زمان‌بندی ارائه‌شده توسط مقام سلف او یعنی دریاسالار بازنشسته فیلیپ دیویدسون و دیگر رهبران نظامی ایالات متحده نیز مطابقت دارد؛ آن‌ها هم معتقد بودند که چین به دنبال دستیابی به قابلیت‌های تهاجم تایوان تا سال ۲۰۲۷ است، هر چند که لزوما به دنبال جنگ نیست.

این مقیاس بزرگ تا چه حد است؟

آکیلینو در متن شهادت‌نامه خود نوشت که از میان سه نگرانی اصلی ایالات متحده در منطقه - روسیه، چین و کره شمالی - چین «تنها کشوری است که توانایی، ظرفیت و اراده برهم زدن نظم بین‌المللی را دارد.»

این مقام نظامی ایالات متحده می‌افزاید: «چینش ساز و برگ نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در زمین، دریا، هوا، فضا، سایبری و حوزه‌های اطلاعاتی در مقیاسی که از زمان جنگ دوم جهانی تا به حال دیده نشده است، در حال انجام است.»

آکیلینو گفت که ارتش چین بیش از ۴۰۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ کشتی جنگی را به زرادخانه خود اضافه کرده و موجودی موشک‌های خود را در سه سال گذشته دو برابر کرده است.

وی افزود: در عین حال، پکن تعداد ماهواره‌های خود را ۵۰ درصد افزایش داده و زرادخانه کلاهک هسته‌ای خود را بیش از دو برابر کرده است.

آکیلینو از ایالات متحده خواست تا این کشور هم به نوبه خود توسعه نظامی‌اش را سرعت بخشد چرا که «رشد و شتابگیری» تهدیدها در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام کماکان ادامه خواهد داشت.

آکیلینو در جلسه استماع دو ساعته روز چهارشنبه بارها به قانونگذاران گفت: «ما باید سریعتر دست بجنبانیم.»

او توصیه کرد که تا سال ۲۰۲۷ یعنی دو سال زودتر از مهلت تعیین شده کنگره باید سامانه‌هایی در گوام مستقر کرد تا بتوان در برابر موشک‌های مافوق صوت و کروز توان دفاعی داشته باشند.

فرماندهی نظامی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوسیه در سیاهه امسال اولویت‌هایش آورده است که امیدوار است کاخ سفید ۱۱ میلیارد دلار بودجه اضافی به آن اختصاص دهد که ۴۳۰ میلیون دلار آن را برای سامانه دفاع موشکی گوام هزینه کند.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر