پرواز مشکوک بالون چینی روی آسمان تایوان / اطلاعات مسیر حرکت فاش شد

تایوان برای اولین بار اطلاعات مسیر پرواز یک بالون بر فراز این تنگه را که ادعا شده متعلق به چین است، منتشر کرد.

پرواز مشکوک بالون چینی روی آسمان تایوان / اطلاعات مسیر حرکت فاش شد

به گزارش مملکت آنلاین از خبرگزاری اخبار تایوان، وزارت دفاع تایوان روز سه شنبه (۲ ژانویه، ۱۲ دی) برای اولین بار اطلاعاتی را در مورد یک بالون چینی که مستقیماً بر فراز این منطقه پرواز کرده بود، منتشر کرد.

این وزارتخانه مدعی شد: دو بالن چینی در ساعت ۹:۳۱ شب و ۲۲:۴۰ شب دوشنبه (۱ ژانویه، ۱۱ دی) شناسایی شدند. اولین مورد از خط میانه حدود ۱۰۲ کیلومتری (۵۵ مایل دریایی) شمال غربی چیایی در ارتفاع ۹۱۴۴ متری (۳۰ هزار فوت) عبور کرد.

بالون دوم از خط میانه تقریباً ۱۳۱ کیلومتری (۷۱ مایل دریایی) شمال غربی کیلونگ در ارتفاع ۹۷۵۴ متری (۳۲ هزار فوت) عبور کرد. بالون ها سپس به سمت شرق حرکت کردند و به ترتیب در ساعت ۱۱:۴۳ شب دوشنبه و ۱۲:۴۳ صبح روز سه شنبه ناپدید شدند.

این رسانه نوشت: این نخستین بار است که این وزارتخانه اطلاعاتی درباره پرواز یک بالن چینی بر فراز تایوان را با جزییات ارائه می دهد. گزارش‌های قبلی بالن های چینی را هواشناسی دانستند و مقامات تایوانی به گزارش فایننشال تایمز در فوریه ۲۰۲۳ استناد کردند و گفتند که اغلب این گونه بالن‌ها در ارتفاع ۶ هزار متری ظاهر می‌شوند.

علاوه بر این، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چهار هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) و سه کشتی نیروی دریایی از ساعت ۶ صبح دوشنبه تا ۶ صبح سه‌شنبه در اطراف تایوان ردیابی شدند، از جمله یک هواپیمای کنترل و هشدار سریع (KJ-500) که وارد بخش جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی (ADIZ) تایوان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر