حل پرونده اختلافی ۳۰ ساله گره ۴۵ میلیون سهامدار عدالت بیمه دانا را باز خواهدکرد

حل مشکل پرونده اختلاف ۳۰ ساله درخصوص اراضی علی آباد در انتظار تصمیم سازمان برنامه و بودجه است.

حل پرونده اختلافی ۳۰ ساله گره ۴۵ میلیون سهامدار عدالت بیمه دانا را باز خواهدکرد

به گزارش مملکت آنلاین، حل مشکل پرونده اختلاف ۳۰ ساله درخصوص اراضی علی آباد در انتظار تصمیم سازمان برنامه و بودجه است.

موضوع چیست؟

پرونده اختلافی ۳۰ ساله بر سر یکی از زمین‌های شرق تهران شرکت بیمه دانا که به اراضی علی‌آباد معروف است و در تصرف نیروی زمینی ارتش بوده، سرانجام با پیگیری‌های چندین ساله این شرکت در سال گذشته منجر به امضای تفاهمنامه‌ای بین شرکت بیمه دانا و ارتش با امضای ۴ وزیر اقتصاد، دفاع، کار و راه و شهرسازی شد.

12

بر مبنای این تفاهم‌نامه مقرر شد پس از ارزیابی قیمت زمین توسط کارشناسان رسمی دادگستری، این مبلغ از محل ظرفیت بند (ب) تبصره ۵ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ و یا پیش بینی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به بیمه دانا پرداخت شود. پس از کارشناسی به‌عمل آمده ارزش اراضی مذکور در حدود ۵.۳ همت برآورد شد و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ وزیر اقتصاد و دارایی طی نامه‌ای از خزانه‌دار کشور خواستار واریز این مبلغ به حساب شرکت بیمه دانا کرد.

13

11

با این حال تاکنون و بعد از پیگیری مجدد وزیر اقتصاد در اردیبهشت سال جاری و درخواست «امیر سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش از «داود منظور» رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مهرماه سال جاری، تاکنون این مهم صورت نپذرفته است.

photo_2023-11-13_09-28-28

شایان ذکر است تاخیر در پرداخت مبلغ مذکور باعث ضرر و زیان ذی‌نفعان مختلف این پرونده بخصوص ۴۵ میلیون سهامدار عدالت و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و سهامداران حقیقی شرکت بیمه دانا، پرسنل ارتش و عدم رفع گره ترافیکی شرق تهران (اتصال اتوبان های شهید باقری و شهید بابایی) شده است.

با این حال با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مختلف از سوی سهامداران بیمه دانا، شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، پرداخت این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه می‌تواند این مشکل چند ده ساله را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • جواد ارسالی در

    سلام ای کاش بعد کار این خبر از خود برنامه و بودجه نیز درخواست جوابیه میکردین که چرا پرداختش نمیکنن با وجود این همه نامه نگاری و...ای کاش شخصا از سازمان برنامه و بودجه پیگیر چرایی عدم پرداخت پول میشید که فقط اونان که تکلیفو روشن میکنن