ممنوعیت فعالیت دریایی در دریای خزر

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن اعلام کرده است.

ممنوعیت فعالیت دریایی در دریای خزر

به گزارش مملکت آنلاین، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا یک و سه دهم و در فراساحل نیز تا یک و هشت دهم متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان شده است.

در این اخطاریه علاوه بر توصیه به رعایت جوانب احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا نیز ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر