معدوم سازی ۱۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اجرای طرح نظارت ۱۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در استان ضبط و معدوم شد.

معدوم سازی ۱۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش مملکت آنلاین، یحیی شیری پور روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ماه اخیر همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا شد، افزود: ۱۱۱ نفر از کارشناسان این اداره کل بر تولید، بسته بندی، فرآیند حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی استان نظارت کردند.

وی اظهار کرد: این کارشناسان در قالب ۳۵ گروه ثابت و ۶۳ گروه سیار و در ۲ نوبت کاری از ۸ تا ۲۰ بر کشتارگاه ها، مراکز تولیدی، بسته بندی، مراکز عرضه و فروشگاه های بزرگ عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و غذاخوری ها در راستای تضمین سلامت چرخه تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام نظارت کردند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: یکی از مهمترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی است که در بازه های زمانی خاص مانند ماه مبارک رمضان و یا عید نوروز با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه انواع گوشت و فرآورده های خام دامی اجرا می شود.

شیری پور، ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۰ هزار نفرساعت حجم کاری ثبت شده است و علاوه بر گروه های دامپزشکی، گروه های مشترکی نیز با همکاری و مشارکت ادارات کل تعزیرات حکومتی و صمت، شبکه بهداشت و درمان بر مراکز عرضه نظارت شد.

وی یادآور شد: در این طرح بیش از ۱۳ هزار ۸۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فراورده های خام دامی در سطح استان انجام شد و مواد و فرآورده های خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در سطح استان کشف، ضبط و پس از اخذ دستور مقام قضایی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در این طرح ۶۴ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک برای تشخیص بهتر سلامت آن ها انجام شده و نمونه ها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان و مرکز تشخیص کشور ارسال شده است.

شیری پور، افزود: در اجرای این طرح، ۳۳ مورد پرونده برای متخلفان بهداشتی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند و ۶ واحد نیز به علت تخلفات بهداشتی متعدد پلمب شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر