فراوانی گزینه های غیرمتخصص و منفعل برای تصدی ریاست سازمان سینمایی

با قطعی شدن رفتن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی، همچنان اسامی افراد غیرمتخصص برای این مسند مهم شنیده می شود، افرادی که مطرح شدن نام آنها یادآور دوران مدیریت نابخردانه ایوبی در سینماست.

فراوانی گزینه های غیرمتخصص و منفعل برای تصدی ریاست سازمان سینمایی

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از سینما پرس؛ پس از آنکه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در حال حاضر ۴ تن از مدیران این وزارتخانه مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می شوند که پیش از موعد مقرر، نسبت به جایگزین شدن افراد جدید اقدام خواهد شد، موضوع رفتن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی که پیش از این گمانه زنی شده بود قطعی شد.

در ادامه نیز انتشار اخبار متعدد و گمانه زنی های متفاوت در مورد جایگزین حیدریان در مسند ریاست سازمان سینمایی جدی تر شد و در این میان مطرح شدن برخی اسامی که شناخت لازم هنری و سینمایی ندارند باعث بوجود آمدن این نگرانی می شود که با انتخابی ناآگاهانه شرایط سینما به دوران اسفبار مدیریت یک مدیر ناآشنا با سینما همچون ایوبی بازگردد. شرایطی که مدیریت منفعل سینما بیشتر از آنکه به فکر حل مشکلات متعدد صنفی، معیشتی و ساختاری سینما باشد، همچون مردم عادی متمایل به شعرخوانی و گرفتن عکس سلفی با برخی سینماگران چهره بود. اتفاقی که باعث فروکاست سینما به شکل و شمایل مبتذل و هنجارشکن امروز گردید.

در این میان نیز شنیدن اسامی همچون مهدی شفیعی که هم اکنون معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرناست و یا سیدمصطفی ابطحی با سابقه ریاست دانشگاه آزاد زنجان و یا حتی افرادی همانند حیدری خلیلی با سابقه مدیریت امور مالی و اداری نیز همگی می تواند مؤید این مطلب باشد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجیح می دهد با سینما بدون راهبرد برخورد کند که نتیجه آن گماردن افراد ناآشنا و سلفی بگیر در مسند مدیریت سینما خواهد بود و در ادامه این فرآیند روز به روز وضعیت ابتذال در سینما بدتر خواهد شد و شرایط از ولنگاری فرهنگی امروز نیز پا را فراتر خواهد نهاد.

در همین راستا است که باید به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری نمود که «برنامه پیشنهادی ایشان به مجلس نباید بایگانی شود» و همانطور که در روزهای آغازین وزارت عنوان کرده بودند «نگاه ما در برنامه‌های ارائه شده به مجلس در سه هدف تبیین شده است؛ ابتدا صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی را مدنظر قرار داده‌ایم، سپس موضوع حمایت و تقویت تولیدات مصارف فرهنگی و همچنین موضوع چشم‌انداز و دیپلماسی فرهنگی جزء سه محور اساسی برنامه ما بوده است»، لازم است امروز نیز در همین راستا به سینما نگاهی راهبردی داشته باشند.

ارسال نظر