کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ منتشر شد/ برگزاری آزمون در ۷ و ۸ تیر

کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ به همراه برگه راهنما از امروز ۳ تیر بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد و داوطلبان تا ۶ تیر می توانند پرینت آن را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

کارت ورود به جلسه کنکور ۹۷ منتشر شد/ برگزاری آزمون در ۷ و ۸ تیر

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از مهر، کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند. آمار داوطلبان ثبت نام کننده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر است.

با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند، با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان یعنی تعداد ۲۰۴ هزار و ۷۳۵ نفر، برای تعداد یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی و هنر در روزهای یکشنبه سوم تیر تا چهارشنبه ششم تیرماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

کنکور سراسری سال ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می شود. و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.

بر اساس برنامه زمانی آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار می شود.

ارسال نظر