خدمات خاص گوشي ساز بزرگ چيني براي مسلمانان

شرکت چيني هوآوي قابليت جديدي با نام Prayer Time ارايه کرده است که اوقات شرعي را به صورت خودکار به صاحب گوشي هوشمند اطلاع مي‌دهد.

خدمات خاص گوشي ساز بزرگ چيني براي مسلمانان

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از جام جم، هوآوي از افزوده شدن قابليت جديدي به گوشي‌هاي هوشمند اين شرکت خبر داده است که با نام Prayer Time شناخته مي‌شود و اوقات شرعي را به صورت خودکار به صاحب گوشي هوشمند اطلاع مي‌دهد.

اين قابليت در رابط کاربري جديد هوآوي موسوم به EMUI 8.0 ارايه شده است و شرکت چيني از اين طريق مي‌کوشد به کمک گيرنده ماهواره‌اي جي‌پي‌اس اوقات شرعي را به کاربران اعلام کند و رضايت بيشتر مسلمانان را از اين طريق کسب کند.

اگر سيستم اطلاع‌رساني قابليت جديد فعال شده باشد،‌ زنگ مخصوص گوشي هوشمند هوآوي پنج بار در طول شبانه‌روز به صدا درمي‌آيد تا زمان اقامه نماز به اطلاع کاربر برسد.

براي اين قابليت همچنين اعلام زمان طلوع و غروب آفتاب هم در نظر گرفته شده است و البته کاربر مي‌تواند به صورت دستي اين پيام هشدار دهنده را فعال يا غيرفعال کند.

شرکت هوآوي همچنين به کمک گيرنده ماهواره‌اي جي‌پي‌سي گوشي هوشمند خود موقعيت جغرافيايي نزديک‌ترين مسجد را هم به کاربر اطلاع مي‌دهد و با توجه به مناسبت‌هاي اسلامي درج شده در تقويم الکترونيکي خود، پيام‌هاي تبريک يا تسليت به کاربر مي‌فرستد.

ارسال نظر