تاکتیک های بی نقص، عامل پیروزی ایران بر مراکش بود/ بازی با اسپانیا فرصت است،نه تهدید

ستاره تیم آلکمار و بازیکن ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان تاکتیک های اتخاذ شده از سوی سرمربی تیم ملی را عامل اصلی پیروزی شاگردان کی روش بر مراکش دانست.

تاکتیک های بی نقص، عامل پیروزی ایران بر مراکش بود/ بازی با اسپانیا فرصت است،نه تهدید

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشورمان با پیروزی تاریخی ۱-۰ مقابل مراکش ، جام جهانی ۲۰۱۸ را آغاز کرد و علیرضا جهانبخش در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد این پیروزی نتیجه ی برنامه های تاکتیکی بی نقص ایران در این بازی بوده است.

ای اف سی در مقدمه این مصاحبه نوشت، گل به خودی عزیز بوهدوز مدافع مراکش در وقت های تلف شده ، اولین پیروزی ایران در جام جهانی را از زمان پیروزی ۲-۱ در ایالات متحده در جام جهانی ۱۹۹۸فرانسه رقم زد، و جهانبخش ستاره آزد آلکمار تاکید کرد که کار های انجام شده در فرآیند آماده سازی تیم، عامل کلیدی در کسب این نتیجه ی تاریخی است.

جهانبخش گفت: "یکی از مهمترین چیزهایی که ما می خواستیم این بود که آنها را عصبی کنیم، فشرده و متمرکز باشیم و توپ های اول را بزنیم و اجازه ندهیم که آنها بازی کنند و سپس بتوانیم آنها را وادار به اشتباه کنیم."

"ما در چند هفته گذشته بازی های زیادی از آنها را تماشا کرده ایم. ما می دانستیم اگر اجازه ندهیم آنها بازی کنند، کمی عصبی می شوند و ما می توانیم از فرصت ها و فضای ایجاد شده پشت سر آنها بهره ببریم."

"ما همچنین موقعیت هایی برای گلزنی به دست آوردیم و خوشبختانه در آخرین دقیقه وقت اضافه آنها به خودشان گل زدند."

همچنین جهانبخش از نحوه پیروزی ایران و عملکرد دفاعی مستحکم در برابر مراکشی ها که همان رویکرد تیم را در تمام بازی های انتخابی آسیا بود، تمجید کرد.

او گفت: "این پیروزی اهمیت و ارزش زیادی دارد.این یکی از بهترین نسل هایی است که در کشور ما طی چند سال گذشته داشته ایم و نحوه راهیابی ما به جام جهانی و بازی هایی که در مسابقات انتخابی انجام دادیم، عالی بود. بنابراین انتظارها از ما بالا بود .

" می دانستیم که اگر ما بتوانیم همان عملکردی را که در مسابقات انتخابی داشتیم، اینجا (در روسیه) داشته باشیم، شانس خوبی خواهیم داشت، برابر مراکش همان کار را کردیم. ما به خوبی به عنوان یک تیم دفاع کردیم و سعی کردیم از ضد حملات استفاده کنیم و در نهایت این پیروزی سزاوار از آن ما بود.

بازی بعدی این بازیکن ۲۴ ساله و هم تیمی هایش مقابل اسپانیا، قهرمان جهان ۲۰۱۰، است که روز جمعه برابر پرتغال به ۳-۳ دست یافت و با این نتیجه ایران سر گروه شد.

جهانبخش معتقد است که دیدار با دو قهرمان اروپایی، به جای اینکه ایرانی ها را بیش از بترساند ، به ایران فرصتی خواهد داد تا خود را در برابر یکی از تیم های بزرگ فوتبال محک بزند.

وی گفت: "ما می دانیم که بازی سختی در برابر یکی از بهترین تیم های جهان خواهیم داشت.آنها تعدادی از بزرگترین بازیکنان جهان را دارند. اما این فرصتی عالی برای بازیکنان است تا کیفیت خود را در برابر بازیکنان بزرگ نشان دهند، که فرصتی عالی برای ماست."

ارسال نظر