تحصیل 9 هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد

شیخ عطار گفت: بیش از 9 هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد تحصیل می کنند و بیش از 2 هزار دانشجو نیز در واحدهای این دانشگاه در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 9 هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرپرست اداره کل امور بین الملل در مراسم «روز علم آلمان و ایران» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت روابط علمی بین دو کشور ایران و آلمان، به سوابق تاریخی ایران، توانایی های فناوری آلمان، حسن رابطه دو کشور در یک قرن و نیم گذشته و عدم پیشینه استعماری آلمان در ایران اشاره کرد.

مهندس شیخ عطار با اشاره به سیاست های اداره کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش فعالیت ها در منطقه، گفت: در حال حاضر بیش از 9 هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و بیش از 2 هزار دانشجو نیز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و ما بنا داریم با سیاست هایی این تعداد را افزایش دهیم.

اعطای مدرک مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های آلمان

سرپرست اداره کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در راستاری همکاری های بین المللی مقرر شده مدرک مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های کشوری مانند آلمان صادر شود، تصریح کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه ای بین واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی و سه دانشگاه از ایالت تورینگن آلمان منعقد شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌ها در زمینه تبادل استاد و دانشجو بخصوص برای دوره های تحقیقاتی بین کشور ایران و دانشگاه‌های آلمان به عنوان یک فرصت مناسب، مد نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مراسم «روز علم ایران و آلمان» با هدف شناخت دقیق از روند علمی و فعالیت های 2 کشور و همچنین همکاریابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دو کشور، با حضور نمایندگان بیش از 150 دانشگاه و نهاد علمی کشور، در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

ارسال نظر