۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حمایت می‌شوند

معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم وفناوری دانشگاه تهران، در نظر دارد با گسترش توسعه زیر ساختی تا پنج سال آینده بیش از 500 شرکت دانش بنیان را تحت حمایت خود قرار دهد.

۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حمایت می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، هاشم آقازاده معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری نشست نظام ثبت اظهارنامه‌های بین‌المللی اختراعات در جمع خبرنگاران توضیح داد: بحث مالکیت فکری در مقوله اختراعات و نوآوری بسیار مهم است و تعلق مالکیت به صاحب فکر و ایده اهمیت بسیاری دارد که این مسئله در دنیا با نظام مالکیت فکری شناخته می‌شود و تحت نظارت سازمان جهانی مالکیت فکری فعالیت می‌کند. این مسئله برای پارک‌های علم و فناوری یا مراکز نوآوری و به خصوص پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بسیار مهم است. زیرا ما باید بتوانیم حق و حقوق افراد را از نظر مالکی فکری حفظ کنیم که واحد آموزش ما در این زمینه همکاری نزدیکی با دفتر مالکیت فکری قوه قضائیه دارد.

آقازاده اظهار داشت: روند ثبت اختراعات بین‌المللی قبلا به این صورت بود که فرد باید اختراع خود را در هر کشور به صورت جداگانه به ثبت می‌رساند، ولی در حال حاضر در این سازمان ثبت می‌کند و با ثبت در این سازمان اختراع در ۱۵۲ کشور حائز اهمیت است.

وی گفت:‌: مخاطبان این کارگاه، شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم وفناوری و مخترعین هستند و پارک علم وفناوری توانسته از حضور دو تن از اساتید خارجی برای این نشست استفاده کند مخترعانی که از طریق پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ثبت اختراع داشتند در کارگاه آموزشی به شکل رایگان شرکت کردند و مدرک رسمی سازمان جهانی به آن‌ها ارائه شد.

آقازاده در پایان خاطرنشان کرد: پارک علم وفناوری دانشگاه تهران ، در نظر دارد با گسترش توسعه زیر ساختی تا پنج سال آینده بیش از 500 شرکت دانش بنیان را تحت حمایت خود قراردهد که این امر با انجام پروژه شهر دانش دانشگاه تهران امکان پذیر است.

ارسال نظر