140 وب سايت داخلي هک شد

روز گذشته بيش از 140 وب‌ سايت داخلي هک شدند که همگي برروي يک ميزبان اشتراکي قرار داشته و دسترسي برقرار شده بصورت محدود و تنها شامل بارگزاري يک فايل متني بوده است.

140 وب سايت داخلي هک شد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از ايسنا، در پي هک بيش از 140 وب سايت داخلي در روز جمعه مورخ 1396/12/04 مرکز ماهر وزارت ارتباطات اعلام کرد که موضوع را سريعا مورد بررسي قرار داده و اقدامات فني لازم را از همان ابتداي لحظات حادثه مذکور با همکاري شرکت ميزبان انجام داده است.

بنا بر اعلام، سايت‌هاي مورد حمله همگي برروي يک ميزبان اشتراکي قرار داشته و دسترسي برقرار شده بصورت محدود و تنها شامل بارگزاري يک فايل متني بوده است.

امروز اما محمدجواد آذري جهرمي با اشاره به گزارش مرکز ماهر درباره تخلف يکي از اپراتورها در مقوله نقض حريم خصوصي کاربران، اظهار کرده بود: گزارشي را که براي ما فرستادند نشان مي‌دهد که برخي اپراتورها با دسترسي به IP مشترکان خود، اطلاعات وب سايت‌هايي را که مراجعه کرده‌اند را براي تبليغات هوشمند در اختيار يکسري از کسب‌وکارها قرار داده‌اند که دستور جلوگيري و توقف اين کار داده شد.

وي با بيان اين‌که دسترسي به IP مشترکان مي‌تواند باعث انجام سوء‌استفاده‌هايي شود، گفت: مردم بدانند که اگر گزارشي را براي ما ارسال کنند، آن موضوع را پيگيري خواهيم کرد. البته اطلاع‌رساني اين موضوع در حال حاضر به عنوان يک اخطار به اپراتورهاست و البته عدله حقوقي را براي برخورد قضايي به دادستاني ابلاغ مي‌کنيم.

ارسال نظر