‌فروش‌های اینترنتی "آف‌دار" کمر به نابودی کتاب‌فروشی‌ها بسته است

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه گفت: برخی ناشران با فروش اینترنتیِ زیر قیمت و با تخفیف زیاد، کمر به نابودی کتابفروشی‌ها بسته اند.

‌فروش‌های اینترنتی "آف‌دار" کمر به نابودی کتاب‌فروشی‌ها بسته است

محمدتقی زرشکیان با اشاره به رواج فروش اینترنتی کتاب از سوی برخی ناشران، اظهار کرد: این امر باعث نابودی کتابفروشی‌ها خواهد شد. حتی برخی ناشران به صراحت اعلام کرده اند که کتابفروشی‌ها باید به دنبال شغل دیگری برای خود باشند.

وی ادامه داد: عمده این فروش های اینترنتی برای کتاب‌های کمک درسی و آموزشی انجام می‌شود و این در حالی است که این دسته از کتاب‌ها بیشترین حجم فروش کتابفروشی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه یادآور شد: باید دید چطور است که ناشران فروش تکی کتاب‌های خود را با تخفیف بسیار زیاد در سایت‌ها، به فروش عمده به کتابفروشی‌ها ترجیح می‌دهند.

زرشکیان اضافه کرد: برخی از ناشران قیمتی را روی کتاب درج می‌کنند که از قیمت تمام شده آن بسیار بیشتر است و در نهایت هرچقدر هم که در سایت‌های فروش اینترنتی تخفیف بزنند، ضرر نخواهند کرد.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با بیان اینکه ادامه این روند باعث تعطیلی کتابفروشی‌های زیادی در کرمانشاه و سراسر کشور خواهد شد، عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم که مشکل فروش اینترنتی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کتاب‌ها نیز به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود، تاکید کرد: این امر نیز به مشکلات کتابفروشی‌ها دامن می‌زند و باعث کاهش فروش کتاب‌های کاغذی خواهد شد.

زرشکیان معتقد است که کار کردن در چنین شرایطی کار را برای کتابفروشی‌ها بسیار سخت کرده و بسیار از آنها به دنبال جمع کردن کسب و کار خود هستند.

ارسال نظر