آیفون 9 دارای نمایشگر مقاوم‌تر در برابر ضربه اما بدون 3D Touch خواهد بود

طبق اخبار و شنیده‌های فراوان قبلی اپل در پاییز امسال از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد. این سه آیفون مدل‌های Xs Plus، Xs و iPhone 9 خواهند بود که دو مدل اول مجهز به نمایشگر OLED و آیفون 9 مجهز به نمایشگر LCD خواهد. اکنون اطلاعات جدیدی درباره نمایشگر این مدل که ارزان‌ترین آن‌ها خواهد بود منتشر شده است.

آیفون 9 دارای نمایشگر مقاوم‌تر در برابر ضربه اما بدون 3D Touch خواهد بود
آیفون 9 دارای نمایشگر مقاوم‌تر در برابر ضربه اما بدون 3D Touch خواهد بود

به گزارش مملکت آنلاین طبق اخبار و شنیده‌های فراوان قبلی اپل در پاییز امسال از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد. این سه آیفون مدل‌های Xs Plus ، Xs و iPhone 9 خواهند بود که دو مدل اول مجهز به نمایشگر OLED و آیفون 9 مجهز به نمایشگر LCD خواهد. اکنون اطلاعات جدیدی درباره نمایشگر این مدل که ارزان‌ترین آن‌ها خواهد بود منتشر شده است.

طبق گزارشات آیفون ارزان‌قیمت جدید بدون قابلیت 3D Touch خواهد بود اما در عوض به یک شیشه‌ی نمایشگر بهتر مجهز شده است که نه تنها سبک‌تر بلکه بسیار مقاوم‌تر در برابر ضربه و سقوط خواهد بود.

آیفون جدید برای این منظور از تکنولوژی Cover Glass Sensor (CGS) استفاده خواهد کرد که ماژول کنترل تاچ آیفون را از پنل نمایشگر به خود شیشه‌ منتقل خواهد کرد. افزون بر سنسور in-glass یا داخل شیشه، یک سنسور دیگر touch film نیز به شیشه‌ی نمایشگر اضافه خواهد شد.

در حال حاضر مشخص نیست کاربرد این سنسور چیست، اما در هر صورت قیمت نمایشگر را از 23 به 26 دلار افزایش خواهد داد. به همین دلیل برای جبران این افزایش هزینه، گزارش مذکور پیش‌بینی کرده است که اپل احتمالاً قابلیت 3D Touch را از این گوشی حذف خواهد کرد. به نظر می‌رسد اپل از عدم استقبال مردم از قیمت نجومی iPhone X درس گرفته و تا حد ممکن سعی دارد قیمت این آیفون جدید ارزان را پایین نگه دارد. البته اپل از این قابلیت همچنان در دو مدل گران‌قیمت‌تر یعنی iPhone Xs و iPhone Xs Plus استفاده خواهد کرد.

از آنجایی که اپل برنامه دارد تا در تمام آیفون‌های آینده از تکنولوژی CGS استفاده کند احتمالاً این شرکت به طور کلی ویژگی 3D Touch را از گوشی‌های خود کنار خواهد گذاشت یا اینکه راهی برای ترکیب این قابلیت در پنل‌های جدیدی که از جسچرهای کنترل بدون لمس نیز پشتیبانی کنند پیدا خواهد کرد. قابلیت کنترل صفحه بدون لمس در حال حاضر در حد شایعه‌است و گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی آن برای تجاری‌سازی تا چند سال آینده است.

شاید هم لایه‌ی اضافه‌شده‌ی ناشناخته film sensor راهی برای ممکن ساختن کارکرد 3D Touch با تکنولوژی نمایشگر جدید CGS باشد و تا مدت زیادی خبری از کنترل بدون لمس در آیفون‌های اپل نباشد. با تمام این تفاسیر باید منتظر اخبار بیشتر از سوی اپل ماند.

ارسال نظر