واحدهای مسکونی تعمیری سیل‌زدگان تا پایان شهریور تحویل می‌شود

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند بازسازی و ساخت مسکن مناطق سیل‌زده کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت که تمامی واحدهای مسکونی تعمیری سیل‌زدگان تا پایان شهریور تحویل می‌شود.

واحدهای مسکونی تعمیری سیل‌زدگان تا پایان شهریور تحویل می‌شود

عزیزاله مهدیان سه شنبه شب در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران در ساری افزود: در حادثه سیل اخیر بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی خسارت دید که ۵۵ هزار واحد آن احداثی و ۷۵ هزار واحد هم تعمیری بوده است..

وی تاکید کرد که طبق برنامه همه خانه های تعمیراتی که قرار بود تا پایان مرداد ماه تحویل سیل‌زدگان شود به دلیل مشکلاتی به پایان شهریور رسیده است و تا پایان امسال نیز همه واحدهای مسکونی احداثی نیز تحویل می شود.

مهدیان با بیان اینکه مازندران در زمینه بازسازی و تعمیر مسکن سیل زدگان پیشگام بوده و حتی زودتر از موعد مقرر تحویل منازل را شروع کرد، گفت: به دستور مقام معظم رهبری و درایت شخص رئیس جمهوری تمام اعتبار مورد نیاز برای ساخت مسکن و باز سازی زیر ساخت ها در داخل بافت های روستایی کشور تامین شده است.

معاون بنیاد مسکن با اعلام اینکه کمک های بلاعوض به سیل زدگان بخش مسکن پرداخت شده است، افزود: تاسیسات زیربنایی در داخل بافت های روستایی نیز طبق زمانبدی در حال انجام است و اعتبارات اختصاص یافته به استان های سیل زده هم پرداخت شده است.

وی همچنین گفت که افزایش اعتبار برای بازسازی روستاهای سیل زده داخل بافت های مازندران نیز در دستور پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور قرار گرفته است.

سیل اواخر زمستان سال گذشته و اوایل بهار امسال به بیش از هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت زد که از این تعداد ۶۸۰ واحد تخریبی و بقیه ترمیمی بودند.

بر اساس گزارش های رسمی بنیاد مسکن مازندران تاکنون بازسازی دستکم پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ترمیمی سیل زدگان استان پایان یافت و بقیه هم تا اواخر شهریور تکمیل و تحویل می شود.

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعدها نیمی از استان های کشور را درگیری خود نمود.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف خسارت وارد شد.

طبق اعلام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران فردا چهارشنبه بیست و سوم مرداد ماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری ، نماینده وزارت اطلاعات ، نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشاور وزیر کشور از مناطق سیلزده استان به صورت میدانی بازدید می شود.

ارسال نظر