فعالیت‌های فرهنگی سرلوحه اقدامات آموزش وپرورش قرار می‌گیرد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی سرلوحه اقدامات این وازرتخانه قرار خواهد گرفت، گفت: امروز جریان فرهنگی و هنری بالنده ای را در مدارس شاهد هستیم.

فعالیت‌های فرهنگی سرلوحه اقدامات آموزش وپرورش قرار می‌گیرد

سیدجواد حسینی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور افزود: خوشحالم که امروز جریان فرهنگی و هنری از دل مدرسه تا مناطق، استان ها و سطح ملی ساری و جاری است. حسینی با تاکید بر اینکه باید مسیر تعلیم و تربیت براساس سند تحول به عنوان نقشه راه نظام آموزشی کشور ترسیم شود، اظهار داشت: باید دانش آموزان برای رسیدن به حیات طیبه، تعامل و تکامل در همه ابعاد در مدارس کشور رشد یابند. وی ادامه داد: وقتی می خواهیم موفقیت نظام تعلیم و تربیت را بسنجیم، نباید آن را با پذیرش در رتبه های تک رقمی ارزیابی کرد، بلکه باید میانگین پذیرش و رتبه های دانش آموزان کنکوری در آن استان را ارزیابی کرد، زیرا رتبه های تک رقمی به استعدادها و تلاش فردی بازمی گردد. وی نظام تعلیم و تربیت را زمانی موفق دانست که مدیران مدارس، دانش آموزان را در تمامی عرصه ها به رشد و شکوفایی برسانند و گفت: در دیدار با رییس جمهوری فقط رتبه های تک رقمی کنکور حضور نخوهند داشت بلکه دانش آموزان موفق در تمامی رشته و عرصه ها از جمله فرهنگ و هنر، کار و دانش، علمی و عملی و ... نیز حضور خواهند داشت. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا ارزشیابی در کشور تمام ساحتی نشود و کنکور و نمره محوری ملاک ارزشیابی باشد، به نظام آموزشی تک ساحتی نمی رسیم، تصریح کرد: امروز اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم، راهی جز تمسک به فرهنگ و هنر نداریم و حتی برای پرورش دانش آموز دینی و معنوی نیز باید بر فرهنگ و هنر تکیه کنیم. وی بر نگاه فرهنگی و هنری در پرکردن اوقات فراغت میلیون ها دانش آموز در سراسر کشور تاکید کرد و ادامه داد: باید نظام تعلیم و تربیت در دل مدرسه به سطح ملی گسترش یابد تا نگاه مدارس از نمره و آزمون محوری به نگاه مشارکتی تغییر کند. حسینی قول داد که گسترش فعالیت های فنی و هنری را در سرلوحه فعالیت های آموزشی قرار دهد.

به گفته حسینی سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در پنج عنوان و ۷۰ رشته در سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی رضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز برگزاری این جشنواره را بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری کشور دانست و افزود: یکی از ساحت هایی که در تربیت فرزندان بسیار مهم است، فرهنگ و هنر است. وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمند نظام تعلیم و تربیت برای نظام تمام ساحتی آموزشی کشور، همین فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی است که فرصت ارائه یافته های علمی و هنری را برای دانش آموزان فراهم می کند. معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مسابقات فرهنگی و هنری در تقویت هویت ملی، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و تعیین مسیر شغلی آینده آنها موثر است. وی شاه کلید کاهش آسیب های اجتماهی را تقویت فعالیت های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموز تراز یک شهروند در نظام جمهوری اسلامی، دانش آموز فعال در عرصه های هنری، فرهنگی و قرآنی است. کاظمی گفت: در این جشنواره ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ۵ محور و ۷۰ رشته از سراسر کشور شرکت کردند که پس از حضور در مسابقات منطقه ای و استانی، در مرحله نهایی ۵ هزار اثر را دریافت کردیم که در نهایت ۲ هزار نفر در جشنواره نهایی حاضر شدند. به گزارش ایرنا در سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده کشور ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر به مرحله نهایی راه یافتند.

ارسال نظر