آخرین وضعیت زائران حادثه تروریستی سامرا

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر از ۸ زائر ایرانی ۶ نفر مرخص شده و حال دو نفر که شرایط وخیم‌تری داشتند نیز رو به بهبود است.

آخرین وضعیت زائران حادثه تروریستی سامرا

به گزارش سرویس اجتماعی مملکت آنلاین ، ودود چمن‌آرا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل ضمن تشریح آخرین وضعیت زائران حادثه تروریستی سامرا اظهار داشت: در حال حاضر از 8 زائر ایرانی 6 نفر مرخص شده و حال دو نفر که شرایط وخیم‌تری داشتند نیز رو به بهبود است و خبر شهادت یکی از زائران کذب است. وی بیان کرد: این گروه زائران با کاروان‌های مجاز زیرپوشش سازمان حج و زیارت به این سفر نرفته بودند که با توجه به اهمیت تامین سلامتی این افراد نیاز است افراد مشتاق به زیارت از طریق دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به این سفر بروند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل با بیان این که کاروان‌های غیرمجاز امنیت و پوشش بیمه‌ای را ندارند، گفت: کمک جمعیت هلال احمر نیز شامل این افراد نمی‌شود که به همین دلیل این دست از موارد احتمالی می‌تواند جان زائران را به خطر بیندازد و مشکلات زیادی را ایجاد کند. چمن‌آرا تصریح کرد: انتظار داریم مردم اخبار و اطلاعات را از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند و خبرهای تکمیلی نیز از طریق خبرگزاری‌های استان به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. تروریست ها، اتوبوس زائران ایرانی که در حال بازگشت از زیارت حرم امامزاده سید محمد (ع) فرزند بزرگ امام هادی (ع) بودند را در منطقه قناه 14 در جنوب شهر بلد در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد، هدف قرار دادند. متاسفانه این اتوبوس در راه اصلی نبوده و از مسیر کشاورزی پشت مرقد مطهر حرکت می کرد که مورد تعرض واقع شد و در اثر آن زائران مجروح شدند.

ارسال نظر