ورزش پدل یکی از مدعیان در جهان است

پدل، ورزش نوپایی که مدتی است زیر نظر فدراسیون اسکواش در ایران کارش را شروع کرده، انگیزه زیادی را بین علاقمندان این ورزش به وجود آورده است.

ورزش پدل یکی از مدعیان در جهان است

به گزارش مملکت آنلاین ، پدل، ورزش نوپایی که مدتی است زیر نظر فدراسیون اسکواش در ایران کارش را شروع کرده، انگیزه زیادی را بین علاقمندان این ورزش به وجود آورده است تا به افتخارات جهانی برسند. مونا قادری یکی از همین نفرات است که آرزوهای بزرگی در سر دارد.

وی درخصوص رواج پیدا کردن پدل در ایران گفت:«پدل کم‌کم در ایران شناخته می‌شود اما خیلی دارد اوج می‌گیرد. ما تیم قوی‌ای هستیم و خوشبختانه استقبال زیادی هم از آن می‌شود اما اگر امکانات بیشتری داشته باشیم، خیلی بهتر است. الان تنها زمین استاندارد که مدرن است در باشگاه انقلاب است و کسی نمی‌تواند به راحتی ورودی بدهد و هزینه کلاس را پرداخت کند. ما نیاز به زمین‌های بیشتری داریم.»

قادری توضیحی هم درباره مسابقات‌شان داد:«مسابقات جام بانوان حدود یک ماه و نیم پیش برگزار شد که خیلی‌ از آن استقبال کردند. فدراسیون اسکواش رنکینگی را هم در نظر گرفته که نفرات در آن رنکینگ قرار می‌گیرند. جام زرین آقایان هم که با قهرمانی ایران تمام شد به تازگی تمام شده است. برای این مسابقات از اسپانیا و قطر آمده بودند که از خوب‌های پدل هستند.»

او که مدرک مربیگری سطح یکش را هم گرفته است، نمی‌خواهد فعلا سراغ آموزش برود:«نفرات تیم طبق رنکینگ انتخاب می‌شوند و من هم می‌خواهم با داشتن یک رنکینگ خوب عضو تیم باشم. با اینکه مدرک مربیگری دارم نمی‌خواهم دستم خراب شود و به همین خاطر هنوز آموزش می‌بینم.»

قادری معتقد است ایران از حالا یکی از مدعیان پدل است:«به نظرم ایران از همین حالا مدعی است. در جام زرین شاهد مسابقات نفسگیری بودیم. رقیب اسپانیایی نفر ششم جهان است که مقابل بچه‌های ما شکست خورد. ایران سطح بسیار بالایی دارد و دو خانم هم از پیوند اعضا مدال گرفته‌اند. من هم هدفم رسیدن به طلای جهان است و قطعا به آن می‌رسم.»

او درباره حمایت فدراسیون،تبلیغات و تاثیر دلار روی پدل نیز گفت:«آقای سلیمانی خیلی حواس‌شان به پدل هست. او در هوای منفی چهار درجه روی سکوی تماشاگران نشست و مسابقات را دید. به نظرم تبلیغات هم آنطور که باید باشد نیست. پدل رده سنی ندارد و در 70 سالگی هم می‌شود بازی کرد و نیاز به تبلیغ بیشتر دارد. فقط پدل راکت و کفش مخصوص خودش را می‌خواهد که کمی گران است به خصوص با افزایش نرخ ارز که کار را کمی سخت می‌کند.»

ارسال نظر