ستاره‌ها و حاشیه‌ها

در سال 97 اخبار‌ درگذشت هنرمندان و افراد مطرح کمتر روبرو بوده‌ایم اما در نیمه آذر ماه با خبر فوت پیام صابری، همسر زیبا بروفه به دلیل ایست قلبی مواجه شدیم...

ستاره‌ها و حاشیه‌ها

به گزارش مملکت آنلاین ، 18 آذر خبر فقدان این هنرمند توانا، دنیای هنر را شوکه کرد صابر هنرمندی با سابقه در عرصه سینما و تلویزیون در سن 45 سالگی به ایست قلبی دچار شد پیام صابری متولد سال 52 در تهران، علاوه بر بازیگری، در عرصه کارگردانی و گریم فعالیت می‌کرد او فرزند پری صابری از نامداران عرصه تئاتر کشورمان است پری صابری (مادرش) پایه گذار تالار مولوی است و در سال 2004 نشان هنری ارزشمند لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد.

پیام صابری در سریال ریحانه مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت این سریال که در سال 84 پخش شد به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شد و زیبا بروفه در این سریال با پیام صابر همبازی بود.

پیام صابری چه کسی بود؟

این هنرمند فقید کارش را با چهره‌پردازی در سریال تاریخی امام علی شروع کرد و مدتی هم به بازی در سریال‌های تلویزیونی مانند خانه شلوغ پرداخت او در دنیای سینما بیشتر به عنوان چهره‌پرداز و طراح گریم فعالیت می‌کرد.

پیام صابری اخیرا مشغول کارگردانی سریالی به نام «کوله‌پشتی» برای شبکه زاگرس بود که تولید آن به مراحل پایانی رسیده بود. پیام صابری و زیبا بروفه پس از بازی مشترک در چند فیلم ازدواج کردند که این ازدواج حواشی زیادی را در پی داشت زیرا فیلم خصوصی جشن ازدواج آن‌ها به طور غیرقانونی در فضاهای مجازی و غیره دست به دست شد.

زیبا بروفه از کجا شروع کرد؟

مجموعه «مجید دلبندم» باعث شهرت زیبا بروفه شد و پس از آن زیبا بروفه در فیلم‌های مطرحی از جمله پر پرواز، شب روباه خوش درخشید پس از حواشی پیش آمده زیبا بروفه مدتی از عرصه هنری غایب بود زیبا بروفه در مصاحبه‌ای پخش فیلم خصوصی‌اش را ضربه‌ای به لحاظ کاری و روانی بر خود دانست و علت عدم حضور در عرصه هنری را از پیامدهای این موضوع مطرح کرد.

با به دنیا آمدن فرزند پیام صابری و زیبا بروفه (اهورا) زندگی این زوج هنری رنگ و بوی دیگری گرفت بروفه که در سال 96 مشغول کار بر روی سریال «هاتف» بود به دلیل بارداری از ادامه کار در این سریال انصراف داد.

واکنش پیام صابری به صحبت‌های کارگردان هاتف

همسر بروفه پس از انصراف زیبا از ادامه همکاری در سریال هاتف و صحبت‌های کارگردان این سریال در خصوص معجزه‌ای که در این سریال رخ داده در یک یادداشت خصوصی به کارگردان نوشت: داریوش یاری، عزیز زندگی خصوصی هنرمند آن وسیله‌ای برای دیده شدن شما و تحت تاثیر قرار دادن مردم عزیزمان نیست تا با ذهن خلاق خود از بارداری همسرم برای مردم معجزه بسازید با قصه‌پردازی و بازی با احساسات مذهبی مردم بازی نکنیم برای آن دسته از عزیزانی که می‌خواهند بدانند چرا همسرم برای پرواز به کربلا از طرف دکتر اجازه نگرفت تشکیل قلب بچه و فشار خون پایین مادر بوده است. اشتیاق و هیجان این زوج همانند هر زوج دیگری برای تولد فرزندشان با انعکاس عکس‌هایی از خرید سیسمونی و مانند آن بر روی اکانت‌های شبکه اجتماعی عیان بود.

همدردی

زیبا بروفه قصد داشت بعد از 6 ماهگی فرزندش فعالیت هنری خود را مجددا شروع کند.

خبر تاسف برانگیز درگذشت پیام صابری، همه هنرمندان این عرصه را متاثر کرد به طوری که در فضای مجازی و اکانت‌های شخصی بازیگران موجی از همدردی و تسلیت با بانوی هنرمند سینمای ایران همراه بود.

نیوشا ضیغمی در پیام تسلیت خود علاوه بر آرزوی صبر برای زیبا بروفه نوشت «تو همیشه قوی بودی و هستی مطمئنم که در این لحظه هیچ کس و چیزی نمی‌تونه از درد تو کم کنه ولی بدان که با تمام وجود در غمت شریکم.»

احسان کرمی نیز در اینستاگرامش گفته «خانم بروفه عزیز از ته دل براتون صبر آرزو می‌کنم تعداد زیادی از دیگر هنرمندان از جمله پژمان بازغی، پرستو صالحی، فریبا کوثری، الهام پاوه‌نژاد، رامبد جوان و شهره سلطانی درگذاشت پیام صالحی را به همکارشان تسلیت گفتند.

بیوگرافی زیبا بروفه

زیبا بروفه در سال 54 در تهران متولد شد وی فارغ التحصیل حقوق قضایی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1378 است. او یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. بروفه از جمله بازیگرهایی است که نتوانست در سینما به محبوبیتی همپای تلویزیون دست پیدا کند اگر چه کارش از سال 73 به مجموعه تلویزیونی خانه شلوغ آغاز شد و بلافاصله به سینما راه پیدا کرد اما موفقیت او در تلویزیون نمایانگر بود در سال 77 با مجموعه مجید دلبندم که محصولی برای کودکان بود به یک چهره شاخص تبدیل شد در این مجموعه با مجید صالحی و یک عروسک با دستانی بلند که همه چیز را اشتباهی تلفظ می‌کرد همبازی شد و توانست مخاطبان زیادی را پیدا کند اما در سال 79 با بازی در فیلم سینمایی پر پرواز به همراهی شادمهر عقیلی بازی اثرگذاری را ایفا کرد. بروفه در همین سال در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی دختران به کارگردانی اصغر توسلی که دورنمایی اجتماعی داشت حضور پیدا کرد و سال بعد در بی‌همتا به کارگردانی جهانگیر جهانگیری به سینما بازگشت این فیلم فیلمی ضعیف بود که هیچ گونه نقطه مثبتی برای بروفه به همراه نداشت پس از آن در فیلم دوشیزه ساخته محمد درمنش بازی کرد که با تاخیری دو ساله از زمان ساخت اکران شد و شکست سنگینی را به همراه داشت.

اوج بازگشت

بروفه از سال 82 با بازی در مجموعه تلویزیونی طلسم شدگان در کنار بزرگانی چون مهدی هاشمی و پرویز پورحسینی به عنوان نامزد و بعدها به عنوان همسر امین زندگانی حضور موفقی را رقم زد و دوباره به اوج بازگشت. در کارنامه هنری او فیلم‌های سینمایی دیگری مانند مانی و ندا، احضار شدگان، بازی خطرناک، سایه‌ها، نشانی، لاله‌ها و سکو نیز وجود دارد.

ارسال نظر