ابداعی جدید برای تولید هواي پاک

چين که با مشکل آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي بزرگ خود به طور جدي دست و پنجه نرم مي‌کند، روشي منحصر به فرد براي مقابله با اين مشکل ابداع کرده است.

ابداعی جدید برای تولید هواي پاک

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، شدت آلودگي هوا در چين تا بدان حد است که سالانه موجب مرگ 350 تا 400 هزار نفر مي‌شود. اما اجراي يک طرح جديد و منحصر به فرد در منطقه به شدت آلوده شيان قرار است مقداري از مشکل مذکور را بکاهد.

چيني‌ها در اين منطقه يک برج مکنده 60 متري احداث کرده‌اند که به جاي تشديد آلودگي، مجهز به يک سيستم مکش هواي آلوده و تصفيه آن است. اين برج بعد از مکيدن هوا با استفاده از فيلترهاي تعبيه شده ذرات معلق موجود در آن را حذف مي‌کند و هواي تميز را به سمت آسمان پراکنده مي‌کند.

هدف اصلي از ساخت اين برج حذف ذرات معلق به شدت مسموم و خطرناک است که به خصوص موجب ابتلاي افراد مسن به انواع بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شوند. سيستم نصب شده در اين برج با استفاده از انرژي خورشيدي کار مي‌کند و متشکل از فيلترهاي متنوع و مشبک است.

فيلترهاي نصب شده در اين برج از نانوذرات خاصي پوشانده شده‌اند که امکان پاکسازي و حذف اکسيد نيتروژن را به وجود مي‌آورد. اجراي اين طرح 2 ميليون دلار هزينه در برداشته و استفاده آزمايشي از اين برج در يک مدت کوتاه به کاهش 19 درصدي ميزان ذرات معلق خطرناک در محوطه‌اي به وسعت 10 کيلومتر مربع منجر شده است.

ارسال نظر