ظرفیت جاده ها پاسخگوی میزان سفرها نیست

رئیس پلیس راهور ناجا، ضمن توصیه به رانندگان در سفرهای نوروزی، گفت: ظرفیت جاده ها با سفرها همخوانی ندارد.

ظرفیت جاده ها پاسخگوی میزان سفرها نیست

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش ترافیک ۹۷، گفت: در نوروز امسال ۲۷ میلیون راننده ۲۱ میلیون خودرو و ۱۱.۵ میلیون موتور داریم.

وی با عنوان این مطلب که ظرفیت جاده ها با سفرها همخوانی ندارند، تاکید کرد: مدیریت زمان در سفر مهم است.

سردار مهری با بیان این مطلب که از مبدا تا مقصد و طول سفر باید جزو سفر تلقی شود، افزود: رانندگان می بایست در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در شرایط بارانی و برفی با سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.

وی ادامه داد: در نوروز ۹۶، ۴۰ درصد کشته ها ناشی از عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است. بطوریکه در حدود ۲۳ درصد کشته های تصادفات نوروزی، سرعت و بیش از ۱۸ درصد سبقت غیرمجاز بود.

سرداری مهری گفت: رانندگان آشنایی به جاده ندارند و باید به علائم و هشدارهای پلیس توجه جدی کنند. ضمن اینکه باید دید مناسب و شرایط مناسب و سرعت مطمئنه را باید برای سبقت رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا، ادامه داد: بهتر است رانندگان از سایت راهور ۱۲۰ و سایر شبکه های ارتباطی پلیس راهور آخرین وضعیت جاده ها را جویا شوند.

وی با عنوان این مطلب که امسال سامانه «سپهتن» روی تمام اتوبوس ها نصب شده است، افزود: مسافران اتوبوس ها تخلفات رانندگان را با سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر