ما می توانیم شعار مردم ایران برای مقابله با استکبار جهانی است

یکی از شعارهایی که از زمان جنگ تاکنون توانسته قدرت عظیمی به روحیه های مردم ببخشد، شعار "ما می توانیم" است.

ما می توانیم شعار مردم ایران برای مقابله با استکبار جهانی است

به گزارش مملکت آنلاین ، ایران اسلامی؛ کشوری که مقتدرانه در برابر تمام ظلم های ظالمان ایستاد، یکی از کشورهایی که به دلیل اتحاد مردمانش، پس از گذشت 40 سال، همچنان ظالمان دست از او برنمی دارند و سعی در تخریب آن دارند.

جمهوری اسلامی ایران در سال های سپری شده، این باور را به تمام مردم جهان ثابت کرد که می تواند با همت، ایمان و استواری، استکبار را شکست دهد.

ایران، شهیدهای بسیاری را در راه رسیدن به آسایش و آرامش امروزی فدا کرده است، شهیدانی که حتی سن و سال های آنان باورنکردنی بود، پیر و جوان، همه با هم متحد الشکل به سوی شکست دشمن خیز برداشتند و نتیجه ی این اتحاد، موفقیت و پیروزی در میدان نبرد بود.

اما سخت تر از آن، بار سنگینی بود که پسران مادرهای سرزمینم به یادگار گذاشتند؛ اینک کوله باری از مسئولیت، به دوش تمام افراد جامعه، چه زن و چه مرد گذاشته شده است که با وجود تمام مشکلات، باید برای حفظ عزت خون شهیدانی که برای سربلندی کشور ریخته شد، بکوشند.

مردم کشور اسلامی ایران نیز، روز و شب برای پاسداری از خون شهدا تلاش کرده و همچنان سال ها برای اثبات جمله "ما می توانیم" سرپا ایستاده اند، چراکه اسوه هایی همچون فرماندهان و رهبران دوران جنگ دارند؛ در کنار این الگوها، سایه ی رهبری فرزانه و قدرتمند، بر سر میهن عزیزمان افکنده شده است، که خود دل و جرات عظیمی را به مردم می بخشد.

شهیدان ایران اسلامی، اشخاصی بودند که از جان خود گذشتند اما تن به ذلت ندادند، اکنون، تکه تکه از آرمان های انقلاب، جمع گردیده و در آستانه 13 آبان، کتابی با نام " از سنندج تا خرمشهر" به قلم سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا نوشته شده است.

مراسم گرامیداشت شهدای عملیات آزادسازی سنندج و آیین رونمایی از جلد نخست این کتاب در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده و در کنار آن، از پنج خانواده شهید سنندجی نیز تقدیر و تشکر شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در این مراسم، اظهار کرد: مظلومیت، نخستین رابطه بین خرمشهر و سنندج به شمار می رود؛ مردم هر دو منطقه در ابتدای جنگ مورد ظلم واقع شدند و هنوز چند روز از جنگ نگذشته بود که برخی شهر‌های ما به دست ضد انقلاب مسلح افتاد.

وی با اشاره به این که ضد انقلاب ها از مردم کردستان باج می گرفتند و به ناموس و مال مردم این استان تجاوز می کردند ادامه داد: کومله‌ها در بیانیه هایشان می‌گفتند تا تحقق کامل انقلاب دموکراتیک به رهبری خلق کارگر تن به مذاکره نخواهیم داد.

سرلشکر صفوی افزود: یکی از مظلومیت های مردم کردستان، این مظلومیت همزمان با حمله گروهک‌ها به شهر‌های کردستان، دیگری غائله پاوه و مظلومیت اخیر از اردیبهشت 59 تا شهریور سال 59 بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به آزادی سرسختانه سنندج عنوان کرد: توانستیم پس از 23 شبانه روز جنگ سخت، شهر سنندج را آزاد کنیم.

وی با بیان این که تنها در کردستان دست کم حدود 500 نفر شهید شدند خاطرنشان کرد: نیمی از این آمار مربوط به سنندج است.

سرلشکر صفوی در ادامه به آغاز جنگ تحمیلی پس از حوادث کردستان اشاره و اظهار کرد: جنگ کردستان هنوز مامل به پایان نرسیده بود که ارتش عراق به خوزستان حمله کرد.

با نابودی شهر به دست عراقی ها، مردم خرمشهر و آبادان به اجبار، شهرشان را ترک کردند و عملا این شهر تبدیل به شهر ارواح شده بود؛ اشغال این شهر‌ها خیلی سخت بود؛ اما در آزادسازی خرمشهر وحدت بین رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج را قابل مشاهده بود.

مردم ما، 34 روز با تمام توان خویش در مقابل عراقی ها ایستادند و اجازه تصرف شهر خود را ندادند اما بعد از پایان این جنگ، عراق به کویت حمله کرده و توانست در کمتر از هفت ساعت این کشور را تصرف کند و همین نشان از وحدت و اتحاد مردم ایران زمین است.

حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی در ابتدای انقلاب، در اسناد منتشر شده لانه جاسوسی آمریکا مشخص شد فلذا با پشتیبانی از این گروهک ها، صدام را برای حمله به ایران تحریک می کردند.

از کودتای مرداد سال 32، تا سرنگونی شاه در سال 57، تمام اختیارات ایران در دست آمریکا بود و همه جنایات ای شاه نیز، با تایید آمریکا صورت می گرفت.

ترور شخصیت های نظام جمهوری اسلامی ایران، در سال های نخست انقلاب، تحریک صدام برای حمله به ایران، همه و همه به جزئی از کارنامه سیاه آمریکا است اما این کشور ظالم در مقابل مردم قدرتمند ما شکست خورده و نهایتا مجبور به عقب نشینی می شوند.

گزارش از فرخنده امیری

ارسال نظر